• Fusie Update 11 - Nieuwe hoofdtrainer, kledingplan en contributie

  • Ondanks dat we allemaal minder aanwezig zijn op de club in verband met de geldende coronamaatregelen is er in de afgelopen weken van de winterstop een heleboel gebeurd. Het E.M.M. ‘21 bestuur en de diverse commissies zijn druk bezig om alle zaken voor het nieuwe seizoen te regelen. Kortom dringend tijd om u op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen.

    Statuten en fusieplan
    De fusiewerkgroepen zijn toegevoegd aan de bestuurscommissies. Met de commissies wordt invulling gegeven aan de laatste zaken voor het in te dienen fusieplan bij de KNVB en de door de notaris te maken nieuwe statuten. Tijdens de nog te plannen Bijzondere Algemene Leden Vergadering (BALV) zullen de statuten gepresenteerd worden en het nieuwe bestuur officieel bekrachtigd worden. De BALV zal plaatsvinden in het voorjaar van 2021, afhankelijk van de dan geldende coronamaatregelen.

    Voetbal
    Mede door de enthousiaste inbreng van trainers en coördinatoren heeft de jeugd gedurende deze tweede lockdown periode toch aardig door kunnen voetballen. Het merendeel van de teams heeft naast de gewone trainingen ook onderlinge wedstrijden gespeeld. Ook dit was helaas zonder publiek, maar dat mocht de pret niet drukken.

    Voor de heren selectie van E.M.M. ’21 is voor het komende seizoen een nieuwe hoofdtrainer aangenomen, Koen van der Vlugt. Koen heeft ooit zelf gevoetbald bij Teylingen, gestart met het geven van trainingen bij Ter Leede, waaronder 3 jaar trainer van A1 en de laatste twee jaar trainer van Noordwijk 2. Zowel het bestuur als de selectiespelers zijn erg blij met deze overeenkomst en kijken uit naar de samenwerking met deze trainer, die het dorpsgevoel goed kent en de ambitie heeft om het beste uit de spelers te halen.

    Met ingang van het seizoen 2021 / 2022 is besloten om met een sterk talententeam te gaan deelnemen aan de nieuwe, op zaterdagen te spelen, O23 competitie. De seniorenselectie zal daarom bestaan uit de A selectie, 1e en 2e en O23. Joey Rietbroek wordt de trainer van dit O23 elftal.

    De technische commissie is verder bezig met de invulling van de andere hoofdtrainers en coördinatoren voor alle afdelingen. Wanneer dit rond is informeren wij u direct.

    Kledingplan
    Het bestuur en de kledingcommissie zijn bezig een kledingplan te ontwikkelen, welk met ingang van het nieuwe seizoen start. Om te bepalen welk type pasvorm qua tenue we gaan gebruiken is er door diverse leden; heren, dames, jongens- en meiden jeugd een aantal kledingsets gepast. Alle ingrediënten die uit deze passessie naar voren zijn gekomen zijn meegenomen in de beoordeling van de kledingleverancier. Wij kunnen nu dan ook mededelen dat we gebruik gaan maken van het merk Hummel.

    Binnen nu en twee weken krijgt u van ons een mailing waarin wij u over alle details rondom dit kledingplan informeren.

    Contributie
    Dit seizoen zal er qua inning van de contributie een splitsing gemaakt worden tussen de jeugd en senioren.

    Jeugd
    De jeugd heeft gedurende de afgelopen maanden nog gewoon gebruik kunnen maken van de clubfaciliteiten, er zijn trainingen en onderlinge wedstrijden verzorgd. Door het bestuur is dan ook besloten om de contributie voor de jeugd volledig te innen. 

    Senioren
    Voor de senioren ligt dit anders. Voor hen lag het voetbal dit seizoen eigenlijk bijna helemaal stil. Alle seniorenleden ontvangen per mail een apart contributievoorstel voor dit seizoen.

    Als club zijn wij in deze bijzondere tijd, zonder extra inkomsten uit kantine opbrengsten en dergelijke extra afhankelijk van onze leden en sponsoren. Wij hopen dan ook op uw medewerking. In de komende maand ontvangt u van ons de contributie facturen.

    Accommodatie
    Ook door de corona omstandigheden stonden de ontwikkelingen en de gesprekken met de gemeente en Sportpad United op een laag pitje. Dit alles heeft natuurlijk gevolgen voor de planning en de herinrichting van ons sportcomplex. Voor nu hebben we besloten dat nog steeds de huidige WVC kantine de hoofdlocatie wordt van E.M.M. ’21. Wel zal er zolang ook het DOSR pand er nog is gebruik gemaakt worden van de kleedkamers aldaar. Met de accommodatiecommissie wordt momenteel gekeken hoe we de huidige ruimtes een E.M.M. ’21 look en feel kunnen geven, zodat we met een frisse start kunnen beginnen aan het nieuwe seizoen. Hierbij wordt niet alleen naar de accommodaties zelf gekeken, maar ook naar het gehele complex. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de wedstrijdborden. 

    Vacatures
    Zonder vrijwilligers kan een vereniging niet draaien! Vele handen maken licht werk en daarom werken we graag in teams. Samen is ook gezelliger dan alleen! Wij zijn op dit moment op zoek naar vrijwilligers voor de volgende functies:

    Facilitair coördinator
    In deze veelzijdige spilfunctie maak je deel uit van het enthousiaste en goed draaiende jeugdbestuur. Je geeft leiding aan de beheerders van de materialen en kleding en de wedstrijdorganisatie. Je bent hierbij de smeerolie tussen het jeugdbestuur en de uitvoerende teams van het materiaal- en kledingbeheer en doet de coördinatie en planning van de wedstrijdorganisatie. Je vormt een tandem met het hoofd accommodatie, Mathé Olyerhoek, die in het hoofdbestuur zit. Wil je meer weten over deze vacature? Neem contact op met Jaap Kooistra, jeugdvoorzitter, 06 12956679.

    Beheerders materialen
    We zijn op zoek naar drie materiaalbeheerders die onder leiding van Pieter Ammerlaan het materialenteam gaan vormen. Vele handen maken licht werk en is ook een stuk gezelliger dan alleen. Bij voorkeur bestaat het team uit een beheerder voor de meiden/vrouwen, jeugd en senioren. Je beheert en controleert de ballenhokken, hesjes, hoekvlaggen, scheidsrechters vlaggen, doelen: Kortom alles wat je meeneemt naar het veld om te voetballen. Ook het keuren van de velden valt onder jullie takenpakket. De tijdsbesteding is ongeveer 1 a 2 uur per week. De drie weken aan het einde en bij de start van het nieuwe seizoen ben je wat meer uren op de zaterdag bezig.

    Wil je meer weten? Neem contact op met Pieter Ammerlaan, materiaalbeheerder, 06 38918886 of materialendosr@gmail.com

    Beheerder vrijwilligersdatabase
    In deze functie kom je terecht in het leuke team van de vrijwilligerscommissie. We willen een database opzetten met daarin van alle (ouders van) leden hun beroepsmatige achtergrond en interesses op het gebied van vrijwilligerswerk. Wanneer we een vacature hebben binnen de club weten we dan beter wie we kunnen benaderen. Het opzetten van de database doe je niet alleen. De andere leden van de vrijwilligerscommissie zullen daarbij helpen en meedenken. Tijdsinvestering: Tijdens het opzetten van de database meer uren, daarna voor het beheer ongeveer 1 tot 2 uur per maand. Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Simone van Klink, hoofd vrijwilligerscommissie, 06 54362838.