• Sponsor aan het woord: Plus

    2 jan 2019
  • Fred van der Haak: ‘’We wisten dat de Vomar er zou komen, dus hebben we daar op ingespeeld’’

    Fred van der Haak is bedrijfsleider bij supermarktketen Plus van Dijk in Roelofarendsveen. Die supermarkt is al jaren trouwe sponsor van WVC. Waarom zijn jullie eigenlijk sponsor geworden?

    Fred: ‘’Het is voor ons belangrijk dat we lokaal betrokken zijn bij allerlei organisaties. Zowel op sportief gebied als op cultureel gebied. Zo zijn we naast WVC ook sponsor van vele andere sportverenigingen en culturele organisaties. Met die sponsoring draag je een bepaald beleid uit wat goed is voor je imago.’’

    Hoe lang zijn jullie al sponsor van WVC en is dat al die tijd goed bevallen?

    ‘’Wij zijn volgens mij al zo’n 15 jaar sponsor van jullie vereniging. En we zijn van plan om dat gewoon te blijven doen. In al die jaren was de tevredenheid namelijk groot en dat willen we graag zo houden.’’

    En dan even over iets anders, hoe kijk je op tegen de komst van de supermarkt de Vomar?

    ‘’Concurrentie is altijd goed. We wisten dat de Vomar er zou komen, dus hebben we daar op ingespeeld. Het was aan ons om te zorgen dat we onze vaste klanten behouden en die niet gaan verliezen aan de Vomar. Dit proberen we te bereiken met bijvoorbeeld de komst van het zelfscanapparaat en de bestelservice aan huis. Ook hebben we het geluk gehad dat we de winkel hebben kunnen uitbreiden. Dat soort dingen helpen allemaal mee om succesvol te blijven. Tot nu toe werkt die formule prima en ben ik tevreden zo.’’

    En ten slotte, hoe zit het met de acties rond Kerst en Oud en Nieuw?

    ‘’Die acties komen er zeker, maar moeten nog beginnen. Aan het eind van het jaar staat er een klantenbingo te wachten, maar de meeste nieuwe acties staan vooral in het nieuwe jaar gepland. Zo komt er een nieuwe spaaractie voor kinderen en nog een hele nieuwe, erg leuke actie. Helaas kan ik hier nog niets over vertellen. Ten slotte gaan we ook een Voice of Holland spaaractie organiseren en komt er op een zaterdag in het nieuwe jaar zelfs een deelnemer van de Voice optreden bij de supermarkt. De monopoly actie is ten einde. Dat was een enorm succes, want we hebben binnen de kortste tijd alle 1000 spellen over de toonbank zien gaan. Dat was geweldig. Hopelijk blijven onze acties in de toekomst ook zo succesvol.’’